Prezeráte staršiu verziu KREA webu. Pre nový web si kliknite na www.krea.sk.
@Twitter @Facebook Branding Marketing E-shopy Design Krea

Najlepší e-shop. Aké je ideálne riešenie internetového obchodu?

Každý z nás túži byť v niečom najlepší a preto sa niet čo čudovať, že obchodníci na internete chcú mať najlepší e-shop. Podľa čoho ale hodnotiť, aké je ideálne riešenie internetového obchodu? Hľadísk je mnoho a väčšina z nich má svoje opodstatnenie. Skúsme teda tentokrát definovať najlepší e-shop z pohľadu vhodnosti riešenia pre rôzne účely a rôzne obchodné modely.

Hodnotiť, ktorý e-shop je skutočne najlepší je náročná úloha. Niektorí z nás hodnotia podľa vzhľadu, iní podľa obsahu a asi všetci hodnotíme podľa úrovne pohodlia jeho použitia. Dôležitými faktormi je tiež úroveň a kvalita poskytovaných služieb a funkcií, ktoré na internetových obchodoch možno nájsť a využiť.

Preto sa chcem pre účely tohto článku zamerať na hodnotenie e-shopov z hľadiska vhodnosti ich riešenia pre špecifické potreby obchodníkov (majiteľov a prevádzkovateľov) na jednej strane a miery uspokojenia požiadaviek zákazníkov na strane druhej.

Najlepší e-shop je ten, ktorý si udrží zákazníka

Na úvod by som rád poznamenal, že, podľa môjho názoru, najlepší internetový obchod je taký, na ktorý sa jeho zákazník pravidelne vracia a uskutočňuje opakované nákupy. To totiž znamená, že bez ohľadu na e-shop design spĺňa ten najdôležitejší predpoklad na titul najlepší – jeho prevádzkovateľovi tvorí zisk a pre zákazníka predstavuje obľúbený obchod, v ktorom pravidelne nakupuje a rád sa na jeho stránky vracia.

Napriek tomu, hodnotiace hľadisko bolo stanovené ako vhodnosť riešenia internetového obchodu, a tak sa pozrime na najbežnejšie typy e-shopových riešení.

Štandardný jednoduchý e-shop

V prípade, že ste obchodník, ktorý na Internete predáva len malý počet druhov tovaru, je najlepšie riešenie štandardný jednoduchý e-shop. Vo väčšine prípadov ponúka všetko, čo obchodník i zákazník potrebujú, jeho tvorba a prevádzka sú finančne nenáročné a zväčša sa jedná aj o veľmi rýchle a flexibilné riešenie, ako sa dostať k vlastnému obchodu na Internete. Pokiaľ nemáte v rozpočte prostriedky na unikátny design e-shopu a ani vy ani vaši zákazníci nepožadujú pokročilé funkcie, najlepší e-shop je nízkonákladový „krabicový“ produkt.

E-shop na mieru

Ak budeme hodnotiť internetové obchody z pohľadu stredných a veľkých firiem s množstvom tovaru ponúkaného na Internete, najlepšie riešenie v takomto prípade je e-shop na mieru. Unikátny dizajn zodpovedá korporátnej identite a podporuje celkový branding značky či spoločnosti a pokročilé funkcie bývajú pri veľkých objemoch predaja a firemných zákazníkoch zväčša nevyhnutné.

Internetový veľkoobchod

Ak sa zameriavate na veľkoobchodný predaj prostredníctvom internetových stránok, ideálne riešenie je internetový veľkoobchod, optimálne obsahujúci riešenie pre partnerských predajcov, a to i v prostredí Internetu (tzv. affiliate program). Internetové veľkoobchody si vyžadujú špeciálne e-shop riešenia, ktoré sú vo väčšine nákladné a náročné aj na realizáciu. Pre veľké firmy, ktoré reálne prevádzkujú veľkoobchodný predaj svojho tovaru však predstavujú najlepší e-shop, ktorý si pre svoje podnikanie na Internete môžu vybrať.

Zhrnutie

Výsledok vyplývajúci z tohto krátkeho zhodnotenia je teda pomerne jasný – najlepší e-shop je taký, ktorý svojim riešením najlepšie zodpovedá zámeru a obchodným podmienkam jeho prevádzkovateľa. V závislosti od jeho potrieb, požiadaviek a cieľov, ktoré chce svojím internetovým obchodom dosiahnuť, je najlepšie riešenie také, ktoré tieto podmienky spĺňa najefektívnejšie.

Ak si nie ste istí, aké riešenie je najvhodnejšie práve pre vás, jednoducho si nechajte poradiť. Lebo ako vraví staré príslovie „radšej dvakrát meraj, ako raz strihaj“.

Peter Olvecký, KREA SK

Názov a logo Krea je registrovaná ochranná známka spoločnosti KREA SK s.r.o.
Copyright © 2014 KREA SK s.r.o.. Všetky práva vyhradené.
Obchodné podmienky | Mapa stránok | Klientská zóna
X